Londra Metrosu Neden Zor? -2-




Londra Metro istasyonunda sürekli duyacağınız ve artık ezberleyeceğiniz ses ‘Mind the Gap’ Türkçesi ‘Boşluğa Dikkat’ olacakJ Bu uyarı Londra'da artık ikonikleşmiş, magnetlerini ve süs eşyalarını her yerde göreceksiniz. Metroyla ilgili önemli olacak bir diğer konudan bahsetmek istiyorum. Duraklar arasında aktarma yapma konusu,bunu kendimden bir örnek vererek izah etmek istiyorum. Benim Londra'da kaldığım yer Londra merkeze yani 1.Zone (bölge) bölgesine 20dk ile 25dk arasındaydı. Wimbledon durağından Piccadilly Circus durağına gideceğim zaman, Wimbledon hattı (yeşil hat) üzerinden ‘Upminster’ trenine binerek, ‘Earl’s Court’ durağında inip aktarma yaparak (lacivert hatta) ‘Cockfosters’ yönünde olan trene binerek Piccadilly Circus’a varabilirsiniz.Şayet ‘Earl’s Court’ durağını kaçırırsanız hemen bir sonraki durak olan ‘South Kensington’ durağında inerek de Lacivert hatta aktarma yapabilirsiniz.

Londra'da bir haftadan biraz daha uzun bir süre kalacaksanız, Oyster Card almanızı tavsiye ederim. Kısa bir süreliğine gittiyseniz günlük biletleri kullanabilirsiniz ancak bu pahalı olacaktır. Oyster Card 3-4 günlük için ortalama 25 pound ile 30 pound civarında bir krediniz olması gerekir. Ben aylık Oyster Card almıştım. Kart ücreti dahil 100 pound civarında bir ödeme yapmıştım. Ardından içerisine ekstra 50 pound daha yükleme yaptım. 1 ay boyunca neredeyse tüm metro hatlarını kullandım. Bakiyem son gün de dahil olmak üzere (bu seyahatlerime havaalanına gidişlerim de dahil. Yüklediğim 50 pound içerisinde sabit kaldı) hiç bitmedi.




Greenwich’e trenle giderken de Oyster Card kullandım. Trenle gidebileceğiniz yakın mesafede olan diğer şehirler; Brighton, Oxford ve Cambridge‘e giderken maalesef Oyster Card kullanamıyorsunuz. Bilet almanız gerekiyor. Ancak bir kez Brighton’a giderken şunu yaşamıştım; Oyster ile trene bindim ve direkt Brighton'a gittim. O güne özel bir durum muydu bilemiyorum ancak bu şekilde bir kez gidebilmiştim. Umarım o güne özel bişi değildirJ


Oyster Card'ı metro, otobüs ve trenlerde kullanabiliyorsunuz. Kalacağınız süre kadar bir Oyster Card satın almanız iyi olacaktır. Kısa süre için ziyaretçi Oyster kartları var. Ortalama 5 pound bir kart ücreti ödüyorsunuz. Ben aylık aldığım için farklı bir durum yaşadım. Ancak sizler kalacağınız süre ve gezeceğiniz yerler kaçıncı Zone (bölge) ye kadarsa o bölgeyi de kapsayan bir Oyster Card alabilirsiniz. Güncel fiyatlar ve detaylı bilgi için  Oyster Card
sitesinden yararlanabilirsiniz.


Londra da Cuma ve Cumartesi günleri 24 saat hizmet veren 5 hat bulunuyor. Bunlar; Jubilee , Northern, Piccadilly, Victoria ve Central hatlarıdır. Bu günler dışında metro hattı saatleri ve diğer tüm bilgiler için Visit London dan faydalanabilirsiniz. Londra metrosu hakkında Londra Metrosu Neden Zor? -1- bloğum da diğer tüm detayları bulabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar