Hollanda Eğitim Sistemi ve Uzaktan Eğitim veren Üniversiteler Hangileri?




Bu yıl THE (Times Higher Education- 2020) verilerinde ilk 100 içerisinde birçok Hollanda üniversitesi var. Hollanda, eğitim sistemi ve eğitim politikasıyla birçok Avrupa ülkesinin standartlarına ulaşmış ve kalitesini her yıl araştırma üniversitelerinin başarısıyla da kanıtlamıştır. Ülkenin refah seviyesi ve açıkçası mutlu insan oranının ülkede %80’lerde olması sebebiyle de tercih ediliyor.

Hollanda’nın eğitim sistemini kısaca size anlatmak istiyorum. Hollanda’da iki çeşit üniversite şekli bulunuyor. Birisi araştırma (Research universities) üniversiteleri diğeri ise, uygulamalı (Applied science universities) üniversiteleridir. Araştırma üniversitelerinde eğitimi teorik ve daha proje odaklı olduğu için zordur. Uygulamalı üniversitelerinde ise, tercih edilen mesleğe yönelik uygulamalı eğitimler veriliyor. Uygulamalı üniversiteler araştırma üniversitelerine göre giriş koşulları ve eğitimi daha kolay sayılan okullardır. Ancak tabii ki uygulamalı okullarında kriterleri var. Her ne kadar araştırma üniversitelerine göre daha kolaydır dense de spesifik bir alanda yoğunlaşıyor olmasından kabul kriterleri de tercih edilen bölüme göre zor olabilir.

Hollanda üniversitelerinde bir yıllık hazırlık (Foundation) eğitimleri vardır. Bu hazırlık eğitimine ise, diploması IB, American, French gibi diplomalara sahip değilseniz veya dil yeterliliğiniz o bölüm için yeterli değilse yaklaşık 1 yıl kadar hazırlık (Foundation) programına katılmanız gerekiyor. Bazı programlarda ise, yıl kaybetmeden bölümünüze devam etme olanağı sağlanabilmektedir. Hollanda’da uzaktan eğitim ise, özellikle Master (Yüksek Lisans) ve Lisans (Üniversite) öğrencileri tercih ediyor. 



Hollanda’da uzaktan eğitim için, tercih ettiğiniz üniversitenin eğitim sistemini detaylıca okuldan öğrenmenizi tavsiye ederim. Özellikle başvuru yaptığınız dönem güncel bilgileri mutlaka okuldan alın. Çünkü okullar online eğitime önem verdiği için sistemlerinde yenilik yapabilirler. Okula kaydolduktan sonra tüm bilgiler ve yönlendirmeler mail yoluyla da yapılıyor.Eğitimler genellikle belirtilen saat aralıklarında canlı bir şekilde derse katılımlarla sağlanabiliyor.Derslerin proje, ödev ve sınav takvimleri de yine mail yoluyla bildiriliyor. Yoğun olarak programlar işletme, ekonomi, yönetim, girişimcilik, gelişim psikolojisi, hukuk psikolojisi, bazı mühendislik dallarında da İngilizce programlar bulabilirsiniz. Tekrar altını çizmek istiyorum; Gitmek istediğiniz döneme bağlı olarak programların güncel bilgilerini üniversitelerden almalısınız. Çünkü tercih ettiğiniz zamanda o bölümün uzaktan eğitimi kaldırılmış olabilir veya çok sık kullanılan bir sistem olmasından dolayı yeni programlar da eklenebilir.

Hollanda’da uzaktan eğitim Master programı sunan bazı üniversiteler;

1.      Univerity of Twente
3.      Utrecht University
4.      Radboud University
6.      Leiden University

Dünyanın En İyi 5 Üniversitesinin Ücretsiz Online Eğitimleri’ yazımda da detaylı bilgiler alabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar